avatar Ten blog rowerowy prowadzi gary z miasteczka Gliwice. Mam przejechane 45075.86 kilometrów w tym 4148.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.11 km/h

Dookoła Tatr 2011

Zmiana aresu

Niedziela, 13 maja 2018 · dodano: 13.05.2018 | Komentarze 0

Zapraszam na nowy blog o moich podróżach

Górskie wyprawy Garego

Dookoła Tatr Dzień 11. Zakopane PKP - Katowice PKP

Środa, 14 września 2011 · dodano: 16.09.2011 | Komentarze 0

Dziś koniec urlopu i wyjazd z Zakopanego. Przejazd przez Krupówki i na dworzec PKP na Pociąg.

Dookoła Tatr Dzień 10. Dolina Kościeliska, Bez Roweru

Wtorek, 13 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0

Dziś wypad do Doliny Kościeliskiej.

Pierwszy cel, to Jaskinia Mroźna. Wejście do jaskini znajduje się na wysokości 1100 m n.p.m., a otwór wyjściowy na wysokości 1112 m n.p.m. Całkowita długość jaskini wynosi 560 m. Jako jedyna z polskich jaskiń tatrzańskich ma oświetlenie.

Następnie idziemy do Schroniska na Hali Ornak (1100 m.n.p.m.). Ludzi mnóstwo...

Kolejnymi celami są Jaskinia Raptawicka i Mylna.

Jaskinia Raptawicka prawdopodobnie stanowi część skomplikowanego systemu Jaskini Mylnej. Powstała w wyniku zapadnięcia się leżących poniżej komór.

Następnie schodzimy kawałek do Jaskini Mylnej. Jest ona położona na wysokości ok. 1098 m n.p.m.

Jest jedną z ciekawszych jaskiń tatrzańskich, którą można zwiedzać bez przewodnika. Warto przejść też przez wszystkie korytarze, np. do komory Chóry, Skośnej Komory, czy Wysokiej Szczeliny.

Okna Pawlikowskiego

Komora Chóry

Skośna Komora

Wysoka Szczelina

Wielki Chodnik

Po wyjściu z jaskini następuje podmuch ciepła :P W środku w lecie temperatura waha się w okolicach 5 stopni.

Następnie z Jaskini Mylnej kierujemy się na Wąwóz Kraków i idziemy do Smoczej Jamy.

Bardziej niż jaskinie, Smoczą Jamę możemy określić jako korytarz przebijający skałę na wylot. Długość jamy to 37 m.

Ze Smoczej Jamy idziemy na Polanę Pisaną, a stamtąd schodzimy już do Doliny Kościeliskiej.

Kalorie: 1330 kcal

Dookoła Tatr Dzień 9. Etap 4 Podbiel / Oravsky Podzamok - Zakopane

Poniedziałek, 12 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Dziś czwarty (ostatni) etap wycieczki wokół Tatr. Dzień rozpoczynamy od zwiedzenia Zamku Orawskiego, który stoi na wysokiej skale, piętrzącej się 112 m nad lustrem rzeki Orawy. Na całość zamku składają się trzy kompleksy tworzące tzw. zamki górny, średni i dolny.

Z Oravskiego Podzámoku jedziemy znów pociągiem do miejscowości Podbiel i stamtąd ruszamy do Zakopanego.

Dojeżdżamy do przejścia granicznego w Suchej Horze.

Stamtąd jedziemy do Chochołowa, gdzie prawie wszystkie domki są wykonane z drewna. Tak wyglądała każda wieś podhalańska jeszcze pół wieku temu.

Po drodze mijamy łowiecki pasące się na hali :P

W końcu dojeżdżamy do Zakopanego i cieszymy się zjazdem :)

I to już koniec wyprawy wokół Tatr :)
Zamkniecie Pętli rowerowej wokół Tatr należałoby jakoś uczcić, najlepiej w oryginalnej góralskiej Karczmie :D

Kalorie: 1525 kcal

Dookoła Tatr Dzień 8. Etap 3 Liptovsky Mikulas - Podbiel / Oravsky Podzamok

Niedziela, 11 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Dziś kolejny dzień wyprawy, z Liptowskiego Mikulasza ruszamy do Oravskego Podzámoku. Znowu pokonujemy ok. 500 m różnicy wzniesień, później już z górki od Kwaczańskiej Przełęczy.

W Liptowskim Mikulaszu zahaczamy jeszcze o Tatralandię, następnym razem tam trzeba się wybrać.

Po kolejnych podjazdach rozlegają się super widoki.

Wjeżdżamy do miejscowości Podbiel, gdzie kończymy kolejny etap naszej wyprawy i udajemy się na stację, żeby już pociągiem podjechać do Oravskego Podzámoku.

W Podbielu Ania też łapie swojego pierwszego w życiu kapcia, więc na stacji odpoczynek i zabieranie się za wymienianie dętki :P

W końcu przyjeżdża pociąg i jedziemy do Oravskego Podzámoku.

Tam na następny dzień planujemy zwiedzić sobie zamek.

?131661501962274#

Kalorie: 1255 kcal

Dookoła Tatr Dzień 7. Etap 2 Stary Smokovec - Liptovsky Mikulas

Sobota, 10 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Dziś zaczynamy kolejny etap podróży. Wyjeżdżamy z Novej Leśnej do Starego Smokowca, gdzie skończyliśmy pierwszy etap.

Celem jest Liptowski Mikulasz, gdzie w 1713 roku słynny zbójnik został osądzony i stracony. Mamy ok. 20 km podjazdu Štrbskégo Plesa, a potem 40 km zjazdu (czasami z mini-podjazdami). Po drodze mijamy Podbanskie, skąd można się udać na Polanę Wiercicha, ale to innym razem :)

Po drodze mijamy też Liptovský Hrádok, gdzie można zobaczyć ruiny zamku.

Zostaje już tylko ok. 10 km do Liptowskiego Mikulasza.

Znajdujemy nocleg za jedyne 12 euro i rozkoszujemy się basenem i trampoliną :P

A jutro kolejny (trzeci) etap dookoła Tatr! :)

?131655661011042

Dookoła Tatr Dzień 6 - Štrbské pleso , Bez Roweru

Piątek, 9 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0

Dziś dzień leniuchowania :P Pojechaliśmy sobie pociągiem nad Štrbské pleso na spacerek. Ogólnie dzień rozpoczął się świetnym widokiem na ośnieżone góry :)

Cała panorama z Novej Leśnej, czyli Gerlach, Sławkowski i Łomnica

Gerlach

Štrbské pleso powstało ok. 10 tys. lat temu, kiedy to woda zalała główny kocioł morenowy Doliny Młynickiej. Znajduje się ono na wysokości 1350 m.n.p.m., powierzchnia wynosi 19,76 ha, a największa głębokość to 26 m. Ciekawostką może być to, że prawdopodobnie już tylko w Szczyrbskim Jeziorze występuje murena (sieja).

Cała ścieżka wokół jeziora ma 2,25 km długości, po spacerku idziemy jeszcze na skocznię.

Duża skocznia narciarska – nieczynna K120 oraz normalna K90), na których w 1970 roku rozgrywano Mistrzostwa Świata w Skokach Narciarskich.

A potem na pociąg i do Novej Lesnej :)

Kalorie: 1337 kcal

Dookoła Tatr Dzień 5. Chata Pri Zelenom Plese 1551 m.n.p.m.

Czwartek, 8 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Dziś prawdziwa tatrzańska wyrypa, coś ambitnego, prawie 640 m różnicy wzniesień na odcinku 7,5 km i to nie po asfalcie, lecz po kamieniach... Trasa weryfikuje zarówno umiejętności techniczne, jak i też kondycyjne... To wyzwanie podjąłem razem z Anią. Punktem docelowym wycieczki jest kocioł Zielonego Stawu w Dolinie Kieżmarskiej. Jest to miejsce, którego niezwykłość można porównywać z Morskim Okiem. Trzy amfiteatralne zawieszone nad kotłem doliny - Jagnięca, Jastrzębia i Dzika oraz 900 m pionowej skalnej ściany Małego Kieżmarskiego Szczytu robią wrażenie.

Startujemy z Tatrzańskiej Łomnicy i po około 2 km dojeżdżamy do Doliny Kieżmarskiej (inaczej Biela Voda).

Tu szutrowy trakt prowadzi niemal po płaskim przez rozległy wiatrołom, potem coraz bardziej podnosi się i zbliża do głośno szumiącego potoku...

Dojeżdżamy do Zimnej Studni zwananej przez Słowaków Salviovy Pramen. Tu robimy po ok. 3 km dłuższy odpoczynek. Niestety to nawet nie półmetek...

Narastają trudności terenowe, jeszcze tylko 4,5 km jazdy przy lekkim deszczyku, stromych podjazdach, gdzie czasami nie da się podjechać.

W końcu docieramy do Chaty pri Zelenom Plese.

Odpoczynek no i co? Powrót... Nie będzie on szybkim i beztroskim zjazdem... Pokonanie pierwszego odcinka do Zimnej Studni nie jest łatwy i wymaga sporych umiejętności technicznych.

Później już jest łatwo, wyżwirowana równo droga pozwala na osiąganie dużych prędkości, ok. 42 km/h.
W końcu docieramy do drogi Wolności, gdzie udajemy się do Tatrzańskiej Łomnicy, a stamtąd pociągiem do Novej Leśnej.

Kalorie: 882 kcal

Dookoła Tatr Dzień 4. Sliezky Dom 1670 m.n.p.m.

Środa, 7 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Sliezky Dom nad Wielickim Stawem, czyli najbrzydsze schronisko pod najwyższym szczytem, to najwyżej położone miejsce w Tatrach, do którego można legalnie dojechać na rowerze. Znajduje się ono na wysokości 1670 m.n.p.m. Tyle na temat Śląskiego Domu.

Trasa ogólnie krótka, nawierzchnia asfaltowa, ale podjazd chwilami morderczy, gdyż na odcinku 7,1 km pokonujemy prawie 700 m różnicy wzniesień.

Podjazd zaczynamy z Tatranskiej Polianki, gdzie wąska szosa wznosi się ku górze.

Zaczynają się pierwsze długie i niezbyt ostre serpentyny, ale w miarę rosnącego nachylenia zbocza, zakręty stają się ostrzejsze. Parę razy zmieniamy kierunek jazdy o 180 stopni. Docieramy w końcu do Wielickiego Mostu (Kamienny Most), tam mamy prawie połowę drogi za sobą, pokonaliśmy 300 m różnicy wzniesień.

W końcu dojechaliśmy do celu wycieczki.

Ogólnie Śląski Dom wygląda jak blok mieszkalny z epoki wczesnego Gierka, niż jak schronisko górskie.

Po dojechaniu wybraliśmy się na spacer wokół Wielickiego Stawu. Jeziorko ma niecałe 2 ha oraz 4,5 m głębokości, leży na 1663 m.n.p.m.

Powrót z wycieczki do domu z takich miejsc jak WIelicki Staw daje zdecydowaną przewagę turystyce rowerowej nad pieszą. Zjazd krętą, ale gładką drogą wśród migotliwej zieleni jest czystą przyjemnością, ale czasami jest również niebezpieczny. Zejście na piechotę byłoby przykre i nużące.

Dookoła Tatr Dzień 3. Hrebieniok - Vodopády Studeného potoka

Wtorek, 6 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0

Dziś kolejny dzień bez roweru, niestety pogoda nie była idealna, bo było mnóstwo chmur, ale postanowiliśmy się przejść na Hrebieniok, a stamtąd nad Vodopády Studeného potoka

Łomnica w chmurach.

Kolejka na Hrebieniok.

Z Hrebienioka przechodzimy przez Bilikovą Chatę (1255 m.n.p.m.)

Po 20 minutach docieramy do Wodospadów.

Głodna Ania :P

A Ja miałem radochę w chodzeniu po skałach :P

Po obejściu wodospadów znów na Hrebieniok i z powrotem do Starego Smokowca. Tam wizyta w Horskiej Służbie. Chcieliśmy wykupić górskie ubezpieczenie i przy okazji zapytaliśmy się o cennik wejść na Gerlach. 223 euro za 2 osoby, także trzeba już zacząć zbierać :) Ze Smokowca już do Novej Leśnej i na obiadek do restauracji, oczywiście na wyprażany ser z frytkami :)