Kalorie: 882 kcal

Dookoła Tatr Dzień 4. Sliezky Dom 1670 m.n.p.m.

Środa, 7 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

Sliezky Dom nad Wielickim Stawem, czyli najbrzydsze schronisko pod najwyższym szczytem, to najwyżej położone miejsce w Tatrach, do którego można legalnie dojechać na rowerze. Znajduje się ono na wysokości 1670 m.n.p.m. Tyle na temat Śląskiego Domu.

Trasa ogólnie krótka, nawierzchnia asfaltowa, ale podjazd chwilami morderczy, gdyż na odcinku 7,1 km pokonujemy prawie 700 m różnicy wzniesień.

Podjazd zaczynamy z Tatranskiej Polianki, gdzie wąska szosa wznosi się ku górze.

Zaczynają się pierwsze długie i niezbyt ostre serpentyny, ale w miarę rosnącego nachylenia zbocza, zakręty stają się ostrzejsze. Parę razy zmieniamy kierunek jazdy o 180 stopni. Docieramy w końcu do Wielickiego Mostu (Kamienny Most), tam mamy prawie połowę drogi za sobą, pokonaliśmy 300 m różnicy wzniesień.

W końcu dojechaliśmy do celu wycieczki.

Ogólnie Śląski Dom wygląda jak blok mieszkalny z epoki wczesnego Gierka, niż jak schronisko górskie.

Po dojechaniu wybraliśmy się na spacer wokół Wielickiego Stawu. Jeziorko ma niecałe 2 ha oraz 4,5 m głębokości, leży na 1663 m.n.p.m.

Powrót z wycieczki do domu z takich miejsc jak WIelicki Staw daje zdecydowaną przewagę turystyce rowerowej nad pieszą. Zjazd krętą, ale gładką drogą wśród migotliwej zieleni jest czystą przyjemnością, ale czasami jest również niebezpieczny. Zejście na piechotę byłoby przykre i nużące.