Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi gary z miasteczka Gliwice. Mam przejechane 45075.86 kilometrów w tym 4148.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.11 km/h
Więcej o mnie.



button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gary.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Wrzesień, 2012

Dystans całkowity:675.72 km (w terenie 90.00 km; 13.32%)
Czas w ruchu:41:22
Średnia prędkość:16.33 km/h
Maksymalna prędkość:53.40 km/h
Liczba aktywności:16
Średnio na aktywność:42.23 km i 2h 35m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
25.75 km 0.00 km teren
01:44 h 14.86 km/h:
Maks. pr.:37.50 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca i po mieście

Sobota, 29 września 2012 · dodano: 29.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
26.19 km 0.00 km teren
01:25 h 18.49 km/h:
Maks. pr.:39.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Piątek, 28 września 2012 · dodano: 29.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
16.09 km 0.00 km teren
00:52 h 18.57 km/h:
Maks. pr.:39.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Czwartek, 27 września 2012 · dodano: 27.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
25.24 km 0.00 km teren
01:21 h 18.70 km/h:
Maks. pr.:33.10 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 26.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
16.51 km 0.00 km teren
00:53 h 18.69 km/h:
Maks. pr.:32.90 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Poniedziałek, 24 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
19.37 km 0.00 km teren
01:16 h 15.29 km/h:
Maks. pr.:35.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Piątek, 21 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
15.32 km 0.00 km teren
00:52 h 17.68 km/h:
Maks. pr.:39.50 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Czwartek, 20 września 2012 · dodano: 20.09.2012 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
16.00 km 0.00 km teren
00:55 h 17.45 km/h:
Maks. pr.:31.30 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

I po Urlopie...

Środa, 19 września 2012 · dodano: 19.09.2012 | Komentarze 0

Do pracy :(


Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:

Červený Kláštor - Zamek w Niedzicy

Piątek, 14 września 2012 · dodano: 24.10.2012 | Komentarze 0

Wstajemy i jedziemy do ...



Po opłaceniu biletów znaleźliśmy się na drugim dziedzińcu Červený Kláštor



Jego bogata historia to dzieje dwóch najsurowszych zakonów w Kościele rzymskokatolickim: kartuzów, którzy tu żyli w latach 1320-1567 i kamedułów, w latach 1711-1782, obu zakonach obowiązywały m.in. nakazy milczenia.
Budowa klasztoru rozpoczęła się w katastrze wsi Lechnica po 1320 roku, dlatego przez wiele lat nazywany był klasztorem Lechnickim. Kartuzi wybrali dla siebie to miejsce w otoczeniu przyrody, w jednym z najpiękniejszych zakątków Zamagurza. Był to już drugi klasztor kartuzów na Spiszu, pierwszy istniał na Skale Schronienia (Lapis refugii), obecnie Kláštorisko w Słowackim Raju. Później nazywano go Czerwonym Klasztorem, od czerwonych ceglanych ościeżnic i żebrowania sklepień. Potem nazwa klasztoru stała się nazwą wsi.

Na drugim dziedzińcu znajduję się studnia - jedna z dwóch odrestaurowanych studni klasztornych.



Po przejściu na kolejny plac klasztorny skręcamy w lewo do budynków w których obecnie znajduję się muzeum...



Gotycka sala, w której raz w tygodniu przez 1 godzinę mnisi mogli ze sobą rozmawiać. Mamy tu sklepienie sieciowe i malowidła na ścianach z około 1520 r.



Na kolejnym dziedzińcu za kościołem widzimy pozostałości domków mnisich.



Każdy mnich mieszkał w osobnym domku w którym miał obcować z bogiem.
zakonie Kartuzów za klauzurą mieszkało 12 mnichów pustelników i 13 przeor co miało być nawiązaniem do Chrystusa i 12 apostołów. Obecnie domki są w ruinie. Dom z wieżą na której umieszczono zegar słoneczny pokazujący czas po południu - była to pustelnia przeora zakonu.





Po zwiedzeniu Červený Kláštoru ruszamy dalej w drogę...



... kierujemy się Skodzinką w stronę granicy. A tu nagle za nami Policia. A my nie mamy wyposażonego auta tak jak sobie Słowacy życzą. Skręcamy w pierwszą lepszą uliczkę:) Pojechali...

W końcu docieramy do...



...Zameku w Niedzicy.

Pięknie położony nad Dunajcem okazały zamek w Niedzicy (również nazywany Dunajcem) stoi na stromej skale o wysokości 566 m npm. Wygląd otoczenia zamku został znacznie zmieniony w latach 80-tych XX w., gdy na rzece ukończono budowę potężnej zapory.

Wejście na Zamek Dunajec





Nietoperz :)



Sala tortur.





Po zwiedzeniu wracamy do Białki Tatrzańskiej.
Kategoria Bez Roweru


Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:

Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce

Czwartek, 13 września 2012 · dodano: 23.10.2012 | Komentarze 0

... Dziś niestety pogoda nie dopisuje by iść w góry.
Postanawiamy pojechać do Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.



Teren parowozowni założonej pod koniec XIX wieku, w której w latach świetności stacjonowało 80 parowozów, to miejsce, gdzie 100 lat później powstał skansen historii kolejnictwa. Na stale poszerzaną ekspozycję składają się parowozy...



...lokomotywy elektryczne i spalinowe, wagony oraz tabor specjalny taki jak żurawie, pługi śnieżne itp...



Część eksponatów utrzymanych jest w stanie pełnej sprawności.

Lokomotywa Spalinowa Manewrowa SM41 rok prod. 1961



Parowóz Towarowy Ty51 rok prod. 1956



Parowóz Tendrzak TKb-1 Rok bud. 1878



Pług Odśnieżny Lemieszowy Bjorke Rok Prod. 1930



Parowóz Pośpieszny Pt31 Rok prod. 1938



Parowóz Osobowy OI49 Rok Prod. 1952



Ale cóż - by pociąg mógł jechać...



...Pani Inspektor musiała sprawdzić zabezpieczenia cysterny...



... i skierować pociąg na właściwy tor.



Niestety zbliża się godzina odjazdu pociągu. Trzeba wracać.



Kategoria Bez Roweru