Dookoła Tatr 2011

Dookoła Tatr Dzień 2. Łomnica 2634 m.n.p.m., Bez Roweru

Poniedziałek, 5 września 2011 · dodano: 21.09.2011 | Komentarze 0

Dziś odpoczynek od roweru, jednak postanowiłem pododawać i takie opisy, gdyż wycieczki warte polecenia, nawet jeśli nie były rowerowe :)

Nova Lesna - Stary Smokovec - Hrebieniok ( 1285 m. ) – Zamkovskeho Chata (1475 m. ) – Skalnata Chata ( 1751 m. ) – Lomnicke Sedlo ( 2190 m. ) – Lomnicky Stit ( 2634 m. )- Tatranska Lomnica - Nova Lesna

Pobudka bardzo wcześnie rano, bo o 5.00. Zebraliśmy się, poszykowaliśmy wszystko i już o 6.10 siedzieliśmy w autobusie do Starego Smokowca. Stamtąd wchodzimy na Hrebieniok (1285 m.n.p.m.), zajmuje nam to ok. 40 minut.

Z Łomnicą w tle :P

O 7.20 wyruszamy czerwonym szlakiem w stronę Skalnatego Plesa, mijając po drodze Rainerovą Chatę (1301 m.n.p.m.), w której znajduje się muzeum tragarzy tatrzańskich – nosiczów (słow. nosiče).

Chata ta leży w Dolinie Zimnej Wody, u zbiegu Doliny Staroleśnej (Veľká Studená dolina) i Doliny Małej Zimnej Wody (Malá Studená dolina).

Wstępujemy również po drodze do Zamkovskeho Chaty (1475 m.n.p.m.).

W lesie można zaobserwować bardzo dużo ciekawych siedzisk. Pomysłowe :)

Docieramy do Skalnatej Chaty, a stamtąd już 3 minutki na Skalnate Pleso, skąd odjeżdża kolejka na Łomnicę.

A takie coś można tam zobaczyć - na takim stelażu nosicze wnosili wszystkie potrzebne rzeczy do schronisk.

O 10.30 docieramy na Skalnate Pleso (1751 m.n.p.m.) i idziemy kupić bilety, żeby wjechać na Łomnicę. Niestety pierwszy wolny wjazd jest dopiero na 15.30... Chwila namysłu i kupujemy bilety, 24 EUR Normalny, a 20 EUR Ulgowy

W międzyczasie sobie odpoczywamy. Wpadliśmy na pomysł, żeby wjechać na Lomnicke Sedlo wyciągiem krzesełkowym.

Z krzesełek świetnie widać tą wysokość, na której jest zawieszona kolejka na Łomnicę :)

Z góry świetne widoki, widać doskonale Sławkowski Szczyt i Gerlach. Jakąś dłuższą chwilę tam spędzamy i zjeżdżamy na dół.

Na dole idziemy na Cesnakovą Zupę, a potem czekamy już do 15.30.

W końcu doczekaliśmy się, wsiadamy do wagonika, No i ruszamy :)

Muszę przyznać, że z dołu robi to wrażenie, ale będąc w kolejce nie czuje się tej wysokości, (chyba że ktoś ma lęk wysokości :P ) także przejazd w kolejce bez żadnych stresów :) Po 10 minutach (tyle trwał wjazd) jesteśmy na miejscu. Widoki z góry przepiękne (w końcu znajdujemy się na wysokości 2634 m.n.p.m.), wszystko jest na wyciągnięcie ręki :)

Minął czas 50 minut spędzonych na szczycie ( bo tyle trwa pobyt )i zjeżdżamy w dól.

O 17.00 wyruszamy do Tatrzańskiej Łomnicy, o 20.00 jesteśmy na miejscu, gdzie już jest ciemno, a zmęczenie dawało się we znaki:P

Zeleznicka niestety za godzinę, więc czekamy. W końcu jedziemy do Novej Lesnej, zaczyna padać i się błyskać. Więc powrót w burzy :P

Kalorie: 1633 kcal

Dookoła Tatr Dzień 1. Etap 1 Zakopane - Stary Smokovec

Niedziela, 4 września 2011 · dodano: 14.09.2011 | Komentarze 0

I nadszedł czas na długo oczekiwaną wyprawę wokół Tatr, którą planowałem już od 2009 r.

W tę podróż wybrałem się z Ukochaną, także była to moja podróż marzeń :)
Pobudka wcześnie rano, start z Katowic o...

Po 6-godzinnej podróży z przesiadką w Krakowie docieramy do Zakopanego.

Z dworca ruszamy na Słowację, granice przekraczamy w Łysej Polanie.

Mijamy kolejne miejscowości (Tatranska Javorina, Podspady, Monkova Dolina, Zdiar, Tatranska Kotlina), kolejne podjazdy, a przed sobą mamy ciekawe widoki :)

Już prawie jesteśmy u celu, dojeżdżamy do Hornego Smokovca.

A po chwili już znajdujemy się u kresu naszego dzisiejszego dnia, czyli w Starym Smokovcu.

Jeszcze "małe" zakupy i ruszamy do Novej Leśnej, gdzie mamy noclegi.