Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi gary z miasteczka Gliwice. Mam przejechane 46545.42 kilometrów w tym 4148.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.38 km/h
Więcej o mnie.



button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy gary.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Listopad, 2013

Dystans całkowity:257.93 km (w terenie 35.00 km; 13.57%)
Czas w ruchu:15:02
Średnia prędkość:17.16 km/h
Maksymalna prędkość:46.50 km/h
Liczba aktywności:13
Średnio na aktywność:19.84 km i 1h 09m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
4.57 km 0.00 km teren
00:17 h 16.13 km/h:
Maks. pr.:37.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:

Praca

Sobota, 30 listopada 2013 · dodano: 03.12.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
15.39 km 0.00 km teren
00:49 h 18.84 km/h:
Maks. pr.:31.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Piątek, 29 listopada 2013 · dodano: 30.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
14.89 km 0.00 km teren
00:48 h 18.61 km/h:
Maks. pr.:33.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Gliwice

Czwartek, 28 listopada 2013 · dodano: 30.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
21.69 km 0.00 km teren
01:14 h 17.59 km/h:
Maks. pr.:46.50 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Środa, 27 listopada 2013 · dodano: 30.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
16.86 km 0.00 km teren
00:59 h 17.15 km/h:
Maks. pr.:34.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Wtorek, 26 listopada 2013 · dodano: 26.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
15.85 km 0.00 km teren
00:51 h 18.65 km/h:
Maks. pr.:43.50 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Praca

Poniedziałek, 25 listopada 2013 · dodano: 26.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
12.65 km 0.00 km teren
00:39 h 19.46 km/h:
Maks. pr.:31.20 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Gliwice

Czwartek, 21 listopada 2013 · dodano: 26.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
9.58 km 0.00 km teren
00:41 h 14.02 km/h:
Maks. pr.:29.40 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Klodnitz Kanal

Środa, 20 listopada 2013 · dodano: 20.11.2013 | Komentarze 0

Kanał Kłodnicki (niem. Klodnitzkanal) – droga wodna zbudowana w latach 1792-1822, która miała służyć do transportu węgla z Zabrza z kopalni Luiza oraz z Królewskiej Huty (dziś Chorzów) z kopalni Król do Gliwic i dalej na zachód.

Dziś wycieczka do centrum Gliwic, a dokładnie na budowę DTŚ-ki, by zobaczyć śluzę dawnego kanału kłodnickiego.











Śluzę zbudowano jako ostatnią, bo z nr XVIII na trasie dawnego Kanału Kłodnickiego (Klodnitz Kanal). Wykonano ją ok. roku 1800 - 1806, w całości z obrobionego piaskowca z ceglanym wypełnieniem murów zewnętrznych. Komora śluzy miała 35 m długości i 4 m szerokości, spiętrzała wodę do śluzowania na wysokość 2 m. Całkowite wymiary zewnętrzne śluzy to 40 m długość, 5m szerokość, 5m wysokość/ głębokość w gruncie.



Dawniej kursowały tu barki typu odrzańskiego, początkowo o nośności 27,5 tony, a po małej przeróbce śluz - o nośności 60 ton i zanurzeniu 1 metra. Śluzy i Kanał Kłodnicki były na owe czasy największym europejskim osiągnięciem techniki i Gliwice dzięki temu były znane nie tylko z budzącego się przemysłu ciężkiego, ale i nowoczesnych rozwiązań komunikacji wodnej.

A teraz trochę historii:

Eksploatację kanału rozpoczęto 20 lipca 1806 roku, jednak całkowite zakończenie budowy nastąpiło dopiero w 1822 roku. Ostateczne koszty zakończonej budowy wyniosły 800 000 talarów. Dla upamiętnienia budowy kanału tworzącego poprzez Odrę połączenie Gliwic z Morzem Bałtyckim na gliwickim rynku, obok ratusza postawiono fontannę z Neptunem autorstwa Johannesa Nitschego.

Kanał miał, zgodnie z projektem, 46 km długości, 12 m szerokości i głębokość 1,6 m. Na trasie kanału znajdowało się 18 śluz, początkowo drewnianych, a po zakończeniu kampanii napoleońskiej, po 1814 r., przebudowanych na murowane.

W następnych latach Kanał Kłodnicki przedłużono do Zabrza, gdzie został połączony z Główną Kluczową Sztolnią Dziedziczną kopalń "Królowa Luiza" w Zabrzu i "Król" w Królewskiej Hucie.

Gliwicki port znajdował się w centrum miasta (pomiędzy obecnymi ulicami Dworcową i Zwycięstwa). W 1897 roku do portu doprowadzono linię kolei wąskotorowej. W tych latach wodami kanału spławiano corocznie ok. 50 000 ton towarów



Kanał Kłodnicki odegrał znaczną rolę w rozwoju dziewiętnastowiecznego Górnego Śląska, ale jego znaczenie zaczęło maleć po wybudowaniu kolei żelaznej z Wrocławia do Mysłowic. W XX wieku był już przestarzały. Kanał miał niską przepustowość, a koszty transportu nim towarów były wysokie. W 1916 roku w związku z zakończeniem eksploatacji sztolni w "Królowej Luizie" zasypano odcinek kanału łączący Gliwice z Zabrzem. W latach trzydziestych XX wieku postanowiono zbudować nowy kanał równoległy do Kanału Kłodnickiego (Kanał Gliwicki). Jego budowę rozpoczęto w 1934 roku. W 1936 roku zamknięto port i zasypano w większej części koryto Kanału Kłodnickiego w centrum Gliwic (w centrum miasta nadal zachowały się dwa mosty nad zasypanym korytem kanału). Ostatnie fragmenty Kanału Kłodnickiego zostały zasypane w 1953 r.


KALENDARIUM

KANAŁ KŁODNICKI – GLIWICE

1788 – Projekt Kanału Kłodnickiego

1792 – Rozpoczęcie budowy Kanału Kłodnickiego

1794 – Rozpoczęcie budowy Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach

1806 – Zakończenie budowy Kanału Kłodnickiego

1806 – Początek eksploatacji portu w śródmieściu Gliwic

1806 – Budowa pochylni przy Hucie Gliwickiej

1822 – Oficjalne otwarcie Kanału

1823 – Otwarcie wszystkich 18 śluz Kanału Kłodnickiego

1834 – Koniec eksploatacji Kanału Sztolniowego

1839 – Rozebranie pochylni przy Hucie Gliwickiej

1843 – 1855 – Lata rozkwitu portu i kanału

1870 – 1890 – Kryzys przewozów towarowych kanałem

1894 – Początek pracy parowego ciągnika barek po kanale

1897 – Doprowadzenie kolei wąskotorowej do portu Gliwice (w śródmieściu)

1910 – Likwidacja odnogi kanału prowadzącej z Huty Gliwickiej

1913 – Otwarcie drogi promenadowej nad kanałem

1922 – Osłabienie transportu węgla Kanałem Kłodnickim

1934 – 1941 – Budowa nowego Kanału Gliwickiego

Dane wyjazdu:
32.38 km 0.00 km teren
01:47 h 18.16 km/h:
Maks. pr.:33.60 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Gliwice

Wtorek, 19 listopada 2013 · dodano: 20.11.2013 | Komentarze 0



Dane wyjazdu:
19.53 km 0.00 km teren
01:05 h 18.03 km/h:
Maks. pr.:33.40 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Gliwice

Poniedziałek, 18 listopada 2013 · dodano: 20.11.2013 | Komentarze 0