Dookoła Tatr Dzień 10. Dolina Kościeliska, Bez Roweru

Wtorek, 13 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0

Dziś wypad do Doliny Kościeliskiej.

Pierwszy cel, to Jaskinia Mroźna. Wejście do jaskini znajduje się na wysokości 1100 m n.p.m., a otwór wyjściowy na wysokości 1112 m n.p.m. Całkowita długość jaskini wynosi 560 m. Jako jedyna z polskich jaskiń tatrzańskich ma oświetlenie.

Następnie idziemy do Schroniska na Hali Ornak (1100 m.n.p.m.). Ludzi mnóstwo...

Kolejnymi celami są Jaskinia Raptawicka i Mylna.

Jaskinia Raptawicka prawdopodobnie stanowi część skomplikowanego systemu Jaskini Mylnej. Powstała w wyniku zapadnięcia się leżących poniżej komór.

Następnie schodzimy kawałek do Jaskini Mylnej. Jest ona położona na wysokości ok. 1098 m n.p.m.

Jest jedną z ciekawszych jaskiń tatrzańskich, którą można zwiedzać bez przewodnika. Warto przejść też przez wszystkie korytarze, np. do komory Chóry, Skośnej Komory, czy Wysokiej Szczeliny.

Okna Pawlikowskiego

Komora Chóry

Skośna Komora

Wysoka Szczelina

Wielki Chodnik

Po wyjściu z jaskini następuje podmuch ciepła :P W środku w lecie temperatura waha się w okolicach 5 stopni.

Następnie z Jaskini Mylnej kierujemy się na Wąwóz Kraków i idziemy do Smoczej Jamy.

Bardziej niż jaskinie, Smoczą Jamę możemy określić jako korytarz przebijający skałę na wylot. Długość jamy to 37 m.

Ze Smoczej Jamy idziemy na Polanę Pisaną, a stamtąd schodzimy już do Doliny Kościeliskiej.