Wzdłuż Wybrzeża Świnoujście - Hel Dzień 9 Hel - Władysławowo

Niedziela, 9 września 2012 · dodano: 19.09.2012 | Komentarze 0

Wstajemy i idziemy obejrzeć port.

... następnie kierujemy się w stronę Cypla.
Po drodze na Cypel mijamy dawną Baterie Artylerii Nadbrzeżnej Helu. Do czasów dzisiejszych zachowały się liczne zabytki militarne zarówno z okresu przedwojennego, jak i późniejsze z okresu okupacji niemieckiej i lat powojennych.

Stanowisko kierowania ogniem – wieża dalmierza

Docieramy na Cypel...
... "Koniec Polski", miejsce z trzech stron świata oblane morzem.

Spotykamy jeszcze meduzę. Można powiedzieć silikon do cycków :P

Następnie idziemy na Latarnię Morską.

Latarnia Morska Hel znajduje się prawie na samym końcu Półwyspu Helskiego. Po wojnie była przez wiele lat zamknięta dla publiczności jako "obiekt strategiczny".
Wysokość wieży - 41,5 m , wysokość światła ponad wodą - 40.8 m, zasięg światła - 17 Mm,.
Po wdrapaniu się po 197...

...stromych stopniach, ze szczytu latarni rozpościera się widok na cały cypel. Niestety okolicę podziwiać można tylko przez szybę.

Po zwiedzeniu latarni idziemy do Fokarium.

Fokarium składa się z kompleksu trzech basenów hodowlanych, kilku małych basenów - separatek (dla osobników młodych i chorych wymagających rehabilitacji) i budynku dydaktyczno - laboratoryjnego z salą seminaryjną i laboratoriami. Placówka prowadzi działalność naukową, której celem jest odtworzenie kolonii foki szarej w akwenie południowego Bałtyku.

Stadko liczy 6 fok, w tym 2 samce i 4 samice, w kolejności Bubas (najstarszy samiec), Fok, Unda (najstarsza samica), Agata, Ania, Ewa.

Przy wyjściu z fokarium jest mnóstwo makiet obrazujących skutki wyrzucania do morza śmieci. Niestety jest do duży problem ludzkości, mający negatywny wpływ na zwierzęta morskie...

Jeszcze na pizzę i na pociąg...

I jedziemy do Władysławowa. Znajdujemy nocleg i na plażę.
Ja robię Fortecę...

...ale szybko uciekamy, bo Ani zimno...
Ania się przebiera i idziemy na miasto, no i znów na plażę, żeby dokończyć budowę Fortecy... :)

Pomogło mi w budowie różowiutkie wiadereczko :D

Forteca zbudowana !!!

A tu pierwszy atak fali na Fortecę... Mina bezcenna :)