Szczeliniec

Niedziela, 29 kwietnia 2012 · dodano: 20.10.2012 | Komentarze 0

Dziś wycieczka na Szczeliniec.

Jako że Szczeliniec jest górą i to całkiem sporą (919 m n.p.m.), to dojechać można jedynie do podnóża.

Po zaparkowaniu czeka nas dość długi spacer - najpierw lekko wspinającą się asfaltową drogą, a następnie przez las stromo wspinającym się szlakiem – w dużej części wchodzenie ułatwiają / utrudniają drewniane stopnie. Czas wspinaczki to do godziny spokojnym krokiem.

U celu pierwszego etapu wędrówki znajduje się niewielkie schronisko...

...oraz taras widokowy, z którego możemy zobaczyć sporą część Kotliny Kłodzkiej.

Można w tym miejscu odpocząć na ławkach nad kilkusetmetrową przepaścią.

Otaczające skały mają przedziwne kształty. Podczas zwiedzania wchodzimy na najwyższy punkt góry – szczyt Szczelińca czyli Tron Liczyrzepy – roztacza się stąd widok na całą powierzchnię szczytową góry.

Inne interesujące miejsca to Piekło – najniższy punkt rezerwatu będący głęboką i wąską szczeliną, Niebo, do którego dochodzimy po wyjściu z „Piekła” będące kolejnym punktem widokowym, następne tarasy widokowe z widokiem na różne strony świata i wiele innych, które nie sposób tutaj wypisać lecz koniecznie trzeba zobaczyć.

Małpolud

W drodze powrotnej przejeżdżamy do....

... a następnie do Wambierzyc.