Błędne Skały

Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 · dodano: 20.10.2012 | Komentarze 0

Dziś znów kolejna wycieczka w Skalne Labirynty "Błędnych Skał"

Dojeżdżamy do tzw. „dolnego parkingu” - 6 km od Kudowy Zdroju.
W tym miejscu skręcamy w "Drogę Puszczańską" gdzie jedziemy jeszcze 3,5km do górnego parkingu. Na tym ostatnim odcinku drogi wjazd i zjazd odbywa się wahadłowo ze względu na wąską drogę prowadzącą do rezerwatu.

Obszar ochrony ścisłej Błędne Skały ma powierzchnię ok. 22 ha, znajduje się na wysokości 915m n.p.m. i położony jest na obszarze Parku Narodowego Gór Stołowych. Obejmuje on swoim zasięgiem zespół osobliwych form skalnych o wysokości 6 - 11 m, wytworzonymi wskutek wietrzenia piaskowca. Błędne Skały to labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich, oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Wiele skał ma własne nazwy np.: "Skalne Siodło", "Kurza Stopka", "Labirynt", "Tunel", "Wielka Sala".

Uliczki są bardzo ciasne i niejednokrotnie trzeba przeciskać się bokiem czy przybrać dziwną pozycję aby się zmieścić między skałami. Skalne tunele też uczą pokory – nie raz przyjdzie zwiedzającemu paść na kolana czy też przechodzić na czworakach.

Wracając do Strąkowej zatrzymujemy się w Polanicy Zdrój na małą partyjkę szachów :)