Wzdłuż Wybrzeża Świnoujście - Hel Dzień 6 Ustka - Łeba

Czwartek, 6 września 2012 · dodano: 17.09.2012 | Komentarze 0

Wstajemy po 8, zbieramy się do wyjazdu, a tu pada...
Na szczęście po 9 przestaje i ruszamy. Kierujemy się lasami, łąkami.

Dojeżdżamy do miejscowości Rowy i wjeżdżamy...

Po drodze mijamy wydmy szare...

Jezioro Gargno - ósme co do wielkości jezioro w Polsce, powierzchnia 2468 ha.
Jadąc dalej podziwiamy kolejne jeziora - tym razem Jezioro Dołgie Małe, ma tylko 6,3 ha i 1,65 głębokości...

I Jezioro Dołgie Duże, o powierzchni 156 ha, głębokość maksymalna wynosi 2,9 metra.

Wszystko było by piękne, gdyby nie ostatnie 2 km jazdy... Bardziej było to prowadzenie roweru albo go pchanie po bagnistym błocie.

Ale docieramy do asfaltowej drogi, jeszcze kilometr i dojeżdżamy do Latarni Morskiej Czołpino.

Latarnia Czołpino jest najbardziej oddaloną od skupisk ludzkich tego rodzaju budowlą. Jest położona w odległości 1000 metrów od brzegu, pomiędzy miejscowościami Łeba i Rowy, wznosi się na wysokość 25 metrów na wysokim wzgórzu. Znajduje się na terenie Słowińskiego Parku Narodowego i wymaga od turystów półtorakilometrowego spaceru wśród dziko rosnącego lasu. Latarnia znajduje się na terenie rezerwatu przyrody, a widok z jej tarasu rozciąga się na ruchome wydmy oddzielające jezioro Łebsko od morza.
Wysokość światła: 75 m n.p.m.
Zasięg światła: 12 Mm

Z latarni kierujemy się do miejscowości Kluki zobaczyć Muzeum Wsi Słowińskiej.
Niestety nie zdążyliśmy, do 15 otwarte, a my jesteśmy po 16. Robimy parę zdjęć...

...i jedziemy dalej.

Znak Łeba w prawo 24 km. Już szczęśliwi, że niedaleko. Ale...
Po przejechaniu z 500 metrów rezygnujemy...

Odcinek trasy z Kluk do miejscowości Izbica prowadzi przez Rezerwat Przyrody Bagna Izbickie. Jeśli parę dni wcześniej popada, to torfowisko zamienia się w bagno. Nawet miejscowi odradzają jechać tędy...
No cóż wracamy się na Smołdzino i kierujemy się ok. 45 km drogą 213 do Łeby...

?134781524343706#lat=54.650261242422&lng=17.172639742888&zoom=10&maptype=terrain

Dzień 7