HR max:171 ( 89%)
Kalorie: 1186 kcal

Italia Giorno 4 Lago di Garda - Via Del Ponage, Pregasina

Wtorek, 6 sierpnia 2019 · dodano: 06.08.2019 | Komentarze 0

Dziś rowerowa Garda. Obieramy trasę Via del Ponale. To prawdziwy klasyk wśród tutejszych dróg. Tak informują niemal wszystkie przewodniki. „Kto tutaj, na Sentiero del Ponale, nie poczuje radości z jazdy na rowerze górskim,
ten powinien poszukać sobie jakiegoś innego hobby...”.

Trasa wykuta jest w skalnej ścianie.

Droga ta wiele lat temu stanowiła główne połączenie z Rivy del Garda i doliny Valle di Ledro.
Została zbudowana przez Giacomo Cisa w latach 1845-1851.
Uważano ją za arcydzieło inżynierii. Zagłębiając się bardziej w historię okazało się że droga ta stanowiła cześć grupy fortyfikacji
w celu obrony Alto Garda. Można zauważyć wiele Austro-Węgierskich strzelnic, tuneli oraz murów obronnych, których używało ówczesne wojsko. Najpierw, aby zapobiec zejściu wojsk garisldowskich w kierunku Valle di Ledro, a następnie w celu obrony granicy
z Włochami przed wybuchem wojny.
W 1999 roku na drodze tej obsunęła się ziemia. Do 2004 roku trasa ta była zamknięta. Na szczęście została odbudowana,
w nieco zmienionej postaci. Obecnie jest wąską szutrową drogą.
Wzdłuż ścieżki rozpościerają się niesamowite widoki na jezioro.

Co chwilę zatrzymujemy się by zrobić zdjęcie.

W tak pięknych okolicznościach przyrody nie sposób być obojętnym na krajobraz, który nas otacza.

Droga jest dość łagodna, jedzie się przyjemnie. Co jakiś czas przejeżdżamy przez tunele wykute w skałach.

Przywołało to wspomnienia z Czarnogóry, gdyż wiodą tam równie podobne trasy rowerowe ubarwione takimi samymi tunelami.
W pewnym momencie szutrowa trasa kończy się i pojawia się asfalt oraz przydrożna knajpka usytuowana na klifie.

Jest to oaza dla wszystkich podążających w tym kierunku.. Szczególnie dla rowerzystów. Można uzupełnić tutaj zapas picia oraz odpocząć w cieniu parasola spoglądając na błękitną taflę jeziora. Zaraz za knajpką pojawia się roztaj dróg. W prawo trasa biegnie na Lago di Ledro natomiast w lewo na Pregasinę. My obieramy tą drugą opcję. Po około godzinie docieramy do posągu La Madonnica.

Widok ze szczytu jeszcze piękniejszy niż z dolnych partii podjazdu.

Chwila odpoczynku, kilka zdjęć i wracamy tą samą drogą którą wjeżdżaliśmy. Teraz już tylko zjazd i powrót na legendarną trasę. Docieramy do miasta Riva del Garda i oczywiście kierunek restauracja. Chwilę szukamy odpowiedniego miejsca i wybieramy takie które usytuowane jest nad samym brzegiem jeziora. A co jemy? Oczywiście pizzę. W końcu jesteśmy we Włoszech. Po pysznym obiedzie wracamy na camping. Szybko się przebieramy i udajemy się na plaże, aby zakosztować kąpieli w ciepłych wodach Gardy.

Dzień 5