Maks. pr.: km/h

România Dzień 12 - Hungary Miszkolc

Poniedziałek, 6 lipca 2015 · dodano: 08.08.2015 | Komentarze 0

No cóż, to była ostatnia noc w Rumunii.
Ostatnie godziny, ostatnie minuty.
Kierujemy się na Satu Mare, a potem na Piscolt, by zrobić ostatnie już tradycyjnie zakupy.
Tym razem kupujemy:
- dwa wory ziemniaków,
- cztery kilogramów pysznych pomidorów,
No i miere, czyli miód – z cztery słoje. Następnie kierujemy się już na granicę.

Rumunia to naprawdę piękny kraj…Bogactwo przeplata się z biedą i jak wszędzie na świecie, tak i tutaj najbardziej widoczne jest to na wsiach – gdzie kilkudziesięcioletnie, ledwo stojące domy kontrastują z pałacykami, a furmanki mijane są przez rozpędzone Mercedesy czy BMW.
  Przytoczę tekst Andrzeja Stasiuka o tym, czemu polski turysta miałby jechać na urlop do Niemiec:
Warto pojechać do Niemiec, żeby zobaczyć, jak będzie wyglądała Polska za 10 lat. A skoro tak, to warto pojechać do Rumunii, żeby sobie przypomnieć, jak Polska wyglądała 10 lat temu.

Dlatego spieszcie się z wizytą, bo za kilka lat to będzie już zupełnie inny kraj.
Przekraczamy granicę i otrzymujemy dodatkową godzinę.

Teraz kierujemy się na Miskolc, a dokładnie na Miskolc Tapoca. Tam szybko znajdujemy nocleg i idziemy na Barlang Fürdö.