Podjazdy:290 m

România - Dzień 7 Brașov - Bran

Środa, 2 lipca 2014 · dodano: 29.07.2014 | Komentarze 0

Leniwie budzę się w hotelowym pokoju.
Ania już na nogach.
Oj, jak mi się nie chce.
No cóż, zbieramy się.
Jedziemy oglądać Brașov. Jest to jedno z najważniejszych i najpiękniejszych miast Transylwanii. Jest ósmym pod względem wielkości miastem w Rumunii. Dzisiejsza nazwa miasta – Braşov – pochodzi prawdopodobnie od tureckiego słowa barasu znaczącego tyle co biała woda.
Docieramy na rynek.

Z rynku kierujemy się już na Pitești.

Dojeżdżamy do Rasnov.

Górujący nad miastem zamek zbudowali Krzyżacy w okolicach roku 1215. Po ich wygnaniu przez króla warownię przejęli tutejsi chłopi i sami ją dalej rozbudowywali i umacniali. Jest to więc tak zwany zamek chłopski, a w związku z tym nie znajdziemy tu budowli typowych dla zamków arystokratów, w końcu miał służyć tylko jako schronienie na wypadek ataku.
Nie wjeżdżamy na górę, czas goni, więc jedziemy dalej.
Mijamy uparte osiołki.

Wjeżdżamy do Bran.

Jakoś bez zastanowienia jedziemy dalej, zatrzymujemy się później koło sklepu, by się napić.
Zastanawiamy się co robić. Postanowione - zawracamy, by zobaczyć zamek w Bran.
Nocleg znajdujemy bez problemu, blisko zamku, za osiemdziesiąt lei.

Pierwszy drewniany zamek w Branie wybudowali jeszcze Krzyżacy, w tym samym czasie gdy powstawał Braszów. Ów zamek został doszczętnie zniszczony podczas najazdu tureckiego w 1370 roku. Ten, który oglądamy dzisiaj, został zbudowany w latach 1377-1382 z rozkazu króla Ludwika Węgierskiego już z kamienia i cegły w stylu gotyckim. Obecny, bardziej renesansowy wygląd zamek zyskał w trakcie odbudowy zamku po pożarze w 1619 roku.
Przez długi czas obiekt był reklamowany jako zamek Drakuli, jednak jest niemal pewne, że pierwowzór tej literackiej postaci – słynny Wład Palownik – nigdy nawet w zamku nie był, nie mówiąc już o jego posiadaniu.

Po zwiedzaniu zamku idziemy na kebaba, potem na małe zakupy.
Potem pyszna kolacyjka.

I spać by nabrać sił, bo dziś mnie coś opuściły.

Dzień 8