Pszczyna

Niedziela, 30 marca 2014 · dodano: 03.04.2014 | Komentarze 0

Piękny niedzielny dzień. Jest koło 12 godziny.
Powoli się przebudzam. Najwyższa pora wstać. Budzę Anię.
Ja poszedłem późno spać bo oglądałem filmy, a Ania wróciła o piątej rano z wycieczki z Torunia.
Pada pytanie:
"Co robimy?".
Gdzie można pojechać rowerem?
Dochodzimy do wniosku, że można jechać do Pszczyny zobaczyć zagrodę Żubrów i Skansen Wsi Pszczyńskiej.
Zbieramy się... Rowery pakujemy do samochodu (niestety koła trzeba było ściągać) i w drogę.
Po przejechaniu ok. 50 kilometrów docieramy na miejsce i bez problemu znajdujemy parking przy samym parku.
Po złożeniu rowerów ruszamy w stronę parku.
Przed Pałacem robimy zdjęcia.

Po małych trudnościach docieramy też do Zagrody Żubrów.

Zaledwie kilkaset metrów od pszczyńskiej starówki można spotkać... żubra.

Taką możliwość daje odwiedzenie Pokazowej Zagrody Żubrów, która powstała na terenie zabytkowego parku, w części zwanej „Zwierzyniec”.
W Zagrodzie można zapoznać się ze zwyczajami nie tylko żubra, który jest największym ssakiem w Europie.

Możemy również poznać inne zwierzęta zamieszkujące tereny południowej Polski tj. muflony, jelenie, sarny, daniele...

...oraz pozostałych mieszkańców obiektu tj: kaczki krzyżówki, kazarki rdzawej, bernikli, gęsi łabędzionosej, łabędzi oraz pawi indyjskich...

Po zwiedzaniu zagrody kierujemy się do Skansenu - Zagrody Wsi Pszczyńskiej.

Zagroda Wsi Pszczyńskiej powstała w 1975 roku i jest jedną z wielu atrakcji Zabytkowego Parku Pszczyńskiego.
Z biegiem lat skansen rozrastał się, obecnie na powierzchni 2 ha znajduje się kilkanaście zabytków architektury drewnianej z okolic Pszczyny, pochodzących w zdecydowanej większości z XIX wieku.

Chciałem sobie kupić sakwę na kierownice, ale już nie potrzebuję, mam coś lepszego... przyczepkę.

Po godzinie osiemnastej docieramy do auta.

Dużo nie pojeździliśmy, ale był to świetny środek transportu. Pakujemy rowerki do auta...