Wzdłuż Wybrzeża Świnoujście - Hel Dzień 4 Darłówko - Ustka

Wtorek, 4 września 2012 · dodano: 17.09.2012 | Komentarze 0

Dziś pobudka przed 6 i szybciutko na plażę na wschód słońca.

Wracamy i idziemy dalej spać.
Wstajemy o 10 i postanawiamy iść na plażę...
Trzeba było zbudować zamek...

... no i się wykąpać w Bałtyku.

Jeszcze Latarnia Morska.

Pierwsze wzmianki o światłach przy ujściu rzeki Wieprzy do Bałtyku pochodzą z 1715 roku. Historia latarni morskiej w Darłowie rozpoczęła się jednak w 1885 roku, kiedy wybudowano ceglany budynek pilotów statków. W 1927 roku kwadratowa wieża uzyskała obecny kształt, a na jej szczycie zamontowano metalową latarnię. Darłowska latarnia, przy wysokości 22 metrów, jest najniższą latarnią morską na polskim wybrzeżu. Jej światło jest jednak zauważalne z odległości 30 kilometrów.

Po 14 wyjeżdżamy z Darłówka, jedziemy przez Jezioro Kopań i dojeżdżamy do Latarni Morskiej w Jarosławcu.

Pierwsza wzmianka o konieczności wybudowania w Jarosławcu latarni pochodzi z 1818 r. Jedenaście lat później rozpoczęto budowę - daleko - 380 m od morza. W 1838 r. nastąpiło otwarcie latarni.
Wysokość latarni: 33,3 m
Wysokość światła: 50,2 m n.p.m.
Zasięg światła: 23 Mm (42 km)

Do Ustki zostało już niecałe 30 kilometrów.
Niestety jezioro Wicko musimy ominąć - tereny wojskowe...
Jedziemy przez Łącko, Królewo, Zaleskie, aż docieramy do...

W Ustce zwiedzamy Latarnie Morską.

Ta XIX wieczna budowla przetrwała do dzisiejszych czasów bez większych renowacji. Nie zniszczyła jej nawet wojenna zawierucha. Latarnia stoi tuż przy samym wejściu do usteckiego portu i ujścia rzeki Słupi do Bałtyku. Jej wysokość to 19,5 metra, a zasięg światła wynosi 18 mil morskich.

Znajdujemy nocleg i na spacerek :)

No i się natrafiła Syrenka :P

Dzień 5