Maks. pr.: km/h

Italia Giorno 1 Polska - Italia

Sobota, 3 sierpnia 2019 · dodano: 29.10.2019 | Komentarze 0

Wakacje, czas odpoczynku, relaksu oraz spełniania marzeń. W związku z tym, iż lubię aktywnie spędzać czas, nie inaczej będzie podczas tegorocznej wyprawy. Postanawiam zrealizować moje trzy największe pasje: góry, rower, wspinaczka.
Tym razem nie muszę szukać ekipy na wyjazd. Towarzyszką moich tegorocznych przygód jest Ewa.
Jaki jest plan urlopu. Tego dowiecie się później.
Więc zaczynamy.

Nastał upragniony moment. Pobudka po drugiej w nocy. Nie dociera do nas, że za chwile wyjeżdżamy.
Po piątej pakuję ostatnie rzeczy do samochodu. Na całe szczęście rowery i cały bagaż spakowaliśmy już wcześniej.

Obieramy kierunek Italia.
Przed nami około 1 020 kilometrów. W przełożeniu na czas to około jedenaście godzin jazdy. Tyle w teorii, a w praktyce?
To się okaże.
Wstępny plan jest taki, aby po drodze zatrzymać się na nocleg, a następnego dnia ruszyć dalej. Jednak po porannym sprawdzeniu prognozy pogody bardzo zależy nam na tym, żeby dotrzeć do Włoch tego samego dnia, gdyż chcemy wykorzystać korzystne warunki atmosferyczne. Droga przebiega nam spokojnie. Po trzydziestu minutach wjeżdżamy do Czech, po ósmej do Austrii, a przed czternastą jesteśmy w Niemczech. Oczywiście robimy co jakiś czas przystanki na chwilę odpoczynku.

Po piętnastej znów wjeżdżamy do Austrii i tu droga robi się bardziej atrakcyjna pod względem widoków. Zaczynają się pierwsze góry, oraz tunele wiodące czasami kilkadziesiąt kilometrów.
Po dwudziestej udaje nam się dotrzeć na camping do Trafoi. Dzięki temu, iż dojeżdżamy w zaplanowane miejsce w ciągu jednego dnia tym samym zyskujemy dodatkowy dzień urlopu. Na szczęście nie ma problemu z przełożeniem rezerwacji.

Zmęczeni, ale zadowoleni z pomyślnego ułożenia się spraw szybko rozkładamy namiot i w niedługim czasie kładziemy się spać
by zregenerować siły, gdyż kolejnego dnia czeka nas wczesna pobudka i intensywny dzień na rowerze.
Dla zainteresowanych krótka historia i kilka ciekawostek związanych z Italią:
- Pojawienie się ludności na Półwyspie Apenińskim datuje się już na dziewiąty wiek przed naszą erą. W Starożytności oraz Średniowieczu Włochy funkcjonowały, jako Cesarstwo Rzymskie, które ulegało licznym podziałom. Bardzo istotną historią jest powstanie Rzymu.
Za ich założycieli uważa się dwóch braci, którzy rzekomo zostali porzuceni przez matkę, a wychowała ich wilczyca, która niczym matka karmiła ludzkie dzieci własną piersią. Choć również i w renesansie były to ziemie podzielone określano je już mianem Włoch.
- Jak doskonale wiadomo stolicą państwa jest Rzym, ale nie od zawsze nią był. Jeszcze w dziewiętnastym wieku, czyli stosunkowo niedawno za centrum państwa uważano Florencję. Liczne podboje w dziewiętnastym wieku sprawiły, że Włochy podzieliły się na kolonie.
W dwudziestym wieku natomiast Włochy podobnie jak Polska brały udział zarówno w pierwszej jak i drugiej wojnie światowej.
Liczne walki, które podejmowano sprawiły, że terytorium kraju znacznie zmieniło wygląd względem wcześniejszych granic.
Wiek dziewiętnasty, choć był przepełniony przeróżnymi walkami oraz podbojami nie tylko z tego względu jest bardzo znaczący dla Włoch, są to także lata, w których to powstało zjednoczone państwo.
- Nazwa kraju „Włochy” jest używana wyłącznie w języku Polskim. Pochodzi z prasłowiańskiego, w którym nazywano tak nację Rumunów.
- Włoska flaga w kształcie prostokąta składa się z trzech równych pionowych pasów. Układ pasów odwołuje się do rewolucji francuskiej. Patrząc od lewej strony są one w kolorach: zielonym, białym oraz czerwonym. Barwa zielona symbolizuje wolność, nadzieję oraz śródziemnomorski krajobraz. Biel nawiązuje do ośnieżonych szczytów Alp. Natomiast kolor czerwony ma upamiętniać przelaną krew osób walczących o zjednoczenie kraju.
Flaga nazywana il Tricolore została oficjalnie wprowadzona 19 czerwca 1946 roku.
- 1860 - ten rok znany jest każdemu miłośnikowi pizzy. W tym roku w Neapolu została wynaleziona pizza.
Aktualnie Neapol to jedna wielka pizzera!
- My mamy 13, Włosi 17 jako liczbę pechową. Dlaczego akurat 17? Otóż liczba ta w systemie rzymskim to XVII. Bawiąc się w anagramy można ułożyć słowo "VIXI", co z języka łacińskiego tłumaczy się jako "żyłem". A skoro żyłem, to już nie żyję.

Dzień 2